Nekima od vas je možda poznat blog/zine Crucified Freedom. Pokrenuo ga je Velač 2009. kada je odustao čini mi se od papirne verzije pa da se tekstovi ne bace stavljeni su na net. Ili je bila varijanta kad se sakupe na blog, da se prebace i na papir, nisam sad tačno siguran. U svakom slučaju blog je manje više funkcionisao i bilo je tu materijala za jedno papirno izdanje svakako ali kao da je nedostajalo entuzijazma i malo vetra u leđa da se krene sa papirnom pričom. Pa taj “vetar u leđa” je bio Jurica Fejer, momak koji je ranije radio fanzin Rottin Misery. I sam Jurica je imao nešto materijala, dopisali su najnovije tekstove i sa starim napravili jednu finu priču za početak koja dolazi kao prilično popunjeno izdanje na čak 100 A5 stranica. Okej, jasno vam je da se ovde ima puno toga za pročitati a ubedljivo je najviše izveštaja sa koncerata. Izveštaji nisu prikazi samih koncerata već u velikoj meri i putešestvija i zgode i nezgode sa putovanja što negde zna da bude zanimljivo ali nekada i preteraju sa obimom opisa. Zanimljivo je da su izveštaji u dobroj meri sa koncerata sa strane, iz Italije, Češke, Mađarske,… Ono što mi je falilo kod prikaza koncerata su slike jer izveštaje uglavnom prati plakat a fotografijama bi dobili još jednu dimenziju čitavog događaja. Intervjui su savim okej. Lično mi se najviše dopao razogovor sa Cyrbijem, momkom koji stoji iza Obscene Extreme festivala (naš intervju sa ovim momkom smo objavili u dvobroju 70/71). Intervju sa Nonsense mi je isto bio zanimljiv. Recenzija ima najmanje i kod njih mi fale kontakti. Znam da je danas u eri interneta sve blisko i na dohvat ruke. Izguglaš i kraj, ali opet mi nekako deluje ozbiljnije kada odmah tu imaš putokaz - kuda dalje posle pročitanog teksta.
Malo o izgledu… Fanzin ima duha svojstvenom ovakvom tipu glasila, kompjuterski je rađen, pomalo je raspad i jedino na čemu bi po meni trebalo poraditi su razmaci između tekstova, da naslov novog teksta bude ispisan drugim fontom ili veličinom i na taj način se odvoji od prethodnog teksta. Ovako sve izgleda konfuzno, kao jedna neprekidna priča što ponekad zna da zbuni.
I, dok čitate ove stranice slušajte jednu od Agatcholes kaseta koje stižu free uz primerak…
Okej, to je to za ovo prvo javljanje. Kako svaki fanzin sa naše strane dobije i podršku u vidu intervjua očekujte drugi deo priče uskoro a do tad trk na http://crucifiedfreedom.blogspot.com/ ili pišite na crufreedom@gmail.com ili jurica.fejer@gmail.com.